Dział Teleinformatyki

Dział Teleinformatyki realizuje następujące zadania:

  1. zadania związanie z utrzymaniem infrastruktury sieciowej:
    1. prowadzi nadzór nad lokalną siecią komputerową Ośrodka,
    2. prowadzi nadzór    nad    poprawnością   i    działaniem    systemów    sieciowych    działających w Ośrodku,
    3. wdraża nowe systemy sieciowe we współpracy z innymi działami,
    4. zapewnia ochronę systemów
    5. prowadzi ewidencję kont użytkowników w systemach sieciowych, oraz przydziela uprawnienia użytkownikom tych systemów.
  2. zadania związane z utrzymaniem serwerów sieciowych:
    1. przygotowuje specyfikację techniczną na zakup nowych serwerów i urządzeń sieciowych,
    2. prowadzi nadzór nad działaniem serwerów i urządzeń sieciowych,
    3. zapewnia ochronę danych przechowywanych w systemach informatycznych działających na serwerach Ośrodka.
  3. zadania związane ze sprzętem komputerowym:
    1. prowadzi ewidencję sprzętu komputerowego na potrzeby obsługi informatycznej,
    2. przygotowuje specyfikację techniczną na potrzeby zakupowe nowego sprzętu komputerowego,
    3. prowadzi nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem sprzętu
  4. zadania związane z oprogramowaniem:
    1. prowadzi ewidencję oprogramowania oraz nadzór nad zainstalowanym oprogramowaniem,
    2. opiniuje zakup i sporządza specyfikację techniczną oprogramowania systemowego,     biurowego i antywirusowego,
    3. prowadzi nadzór nad działaniem
  5. zadania związane ze wsparciem użytkowników systemów teleinformatycznych:
    1. przeprowadza szkolenia dla pracowników z zakresu obsługi sprzętu i systemów teleinformatycznych oraz z zakresu bezpieczeństwa systemów informatycznych,
    2. udziela niezbędnej   pomocy   pracownikom   z    zakresu    obsługi    sprzętu    komputerowego i oprogramowania,
    3. weryfikuje i usuwa problemy
  6. zadania związane z telefonią stacjonarną, komórkową i zapewnieniem dostępu do Internetu:
    1. przygotowuje specyfikację     techniczną     dotyczącą     parametrów     łączy      internetowych i telekomunikacyjnych,
    2. prowadzi nadzór nad realizacją umów zawartych z operatorami internetowymi oraz operatorami telefonii stacjonarnej,
    3. przygotowuje specyfikację techniczną dotyczącą aparatów telefonicznych i zakresu świadczonych usług,
    4. prowadzi nadzór nad realizacją umów zawartych z operatorami telefonii komórkowej,
  7. współpracuje z Administratorem Bezpieczeństwa Informacji;
  8. tworzy i administruje witrynami internetowymi;
  9. prowadzi Biuletyn Informacji Publicznej;
  10. koordynuje i prowadzi nadzór zadań związanych z prawidłowym prowadzeniem Informatycznej Bazy Danych;
  11. projektuje, programuje, modernizuje i wdraża nowoczesne techniki i technologie informatyczne oraz teleinformatyczne we wszystkich obszarach działalności Ośrodka.

Nasza strona internetowa www.podrb.pl używa plików cookie, tzw. „ciasteczek”. Są to niewielkie pliki tekstowe wysyłane do Państwa urządzenia (komputera, smartfona itp.). Stosujemy je wyłącznie dla Państwa wygody w celu lepszego dostosowania naszej witryny internetowej do Państwa indywidualnych potrzeb oraz w celach statystycznych. Nie zawierają one żadnych danych osobowych.

Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Info